19 Νοεμβρίου 2019

BITS AND PIECES OF CULTURE Συνάντηση στην Κύπρο


H τέταρτη βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ομάδων μαθητών που γίνεται στα πλαίσια του ευρωπαΐκού προγράμματος ERASMUS+ KA2 με τον εξειδικευμένο τίτλο «Βits and pieces of Culture», πραγματοποιήθηκε στο Α’ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου στη Χλώρακα. Τριάντα μαθητές από Κροατία, Πολωνία, Ελλάδα, Ισπανία και Ιταλία επισκέφθηκαν την Κύπρο από τις 20 μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου. Οι μαθητές αυτοί φιλοξενήθηκαν από  οικογένειες Κύπριων συνομηλίκων τους, χάρη στους οποίους απέκτησαν νέες εμπειρίες, έμαθαν για τα ήθη και τα έθιμα της Κύπρου, ανέπτυξαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και στο τέλος έκαναν νέους φίλους.
Ημέρα 1
 Η μέρα ξεκίνησε με ξενάγηση στο Νεολιθικό χωριό που βρίσκεται στη Χοιροκοιτία, αρχαιολογικός χώρος που βρίσκεται στον κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο μεσαιωνικό κάστρο της Λεμεσού, που βρίσκεται κοντά στο παλιό λιμάνι και στο ιστορικό κέντρο της πόλης.  Πριν από το μεσημεριανό, οι επισκέπτες περιηγήθηκαν στην παλιά πόλη και είδαν την Μαρίνα αλλά και το Παλιό Λιμάνι. Μετά από το γεύμα ξεναγήθηκαν στην αρχαία πόλη του Κουρίου. Το βράδυ, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ανταλλαγής, έφτασαν στο Α’ Δημοτικό Σχολείο Χλώρακας, όπου συνάντησαν την οικογένεια που θα τους φιλοξενούσε.
Προηγουμένως, έκαναν μία στάση στην «Πέτρα του Ρωμιού» που βρίσκεται κατά μήκος της ακτής του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού – Πάφου.


Ημέρα 2
Μετά τον ενθουσιασμό της γνωριμίας με τους καινούριους τους φίλους, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου υποδέχτηκαν τους φιλοξενούμενους μαθητές και δασκάλους με μια τελετή στον χώρο του σχολείου. Ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιάννης Χαραλάμπους καλωσόρισε τους φιλοξενούμενους με έναν χαιρετισμό και στη συνέχεια  μαθητές του σχολείου παρουσίασαν ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που περιλάμβανε κυπριακούς παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια. Μετά την τελετή υποδοχής, οι ομάδες των μαθητών μαζί με τους δασκάλους τους συμμετείχαν στο City Game, ένα παιχνίδι που στόχο είχε την γνωριμία των επισκεπτών με την κοινότητα της Χλώρακας και των κυριότερων σημείων αναφοράς της περιοχής. Μετά την επιστροφή στο σχολείο ακολούθησαν   διαδικτυακές δραστηριότητες που στόχο είχαν την γνωριμία των παιδιών με τους αγαπημένους τους συγγραφείς. Τα παιδιά εργάστηκαν σε  μεικτές διεθνείς ομάδες και έφτιαξαν αφίσες και κείμενα σχετικά με τον αγαπημένο συγγραφέα της κάθε χώρας. Στη συνέχεια, παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις για το αγαπημένο τους βιβλίο, τις οποίες  είχε ετοιμάσει η κάθε χώρα πριν την επίσκεψή της στην Κύπρο. Το απόγευμα, τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο με σκοπό να δημιουργήσουν μια ιστορία με χαρακτήρες από τα αγαπημένα τους βιβλία, μέσω του διαδικτυακού εργαλείου « Stop motion».
 
Ημέρα 3
Κατά τη διάρκεια της τρίτης μέρας αυτής της εξαιρετικής διαπολιτισμικής εμπειρίας, τα παιδιά και οι δάσκαλοι πραγματοποίησαν ολοήμερη εκδρομή σε ένα άλλο μνημείο που βρίσκεται στον κατάλογο Mνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Επισκέφθηκαν τα Ψηφιδωτα της Πάφου, έναν χώρο με εξαιρετικά διατηρημένα μωσαϊκά υπολείμματα, που χρονολογούνται από τον 3ο έως τον 5ο αιώνα π.Χ. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν δικές τους κατασκευές με ψηφίδες σε έναν χώρο που παρέχει την δυνατότητα σε επισκέπτες και ντόπιους να φτιάξουν παραδοσιακά κυπριακά  έργα και χειροτεχνίες.
Ημέρα 4
Η τέταρτη μέρα ήταν αποκλειστικά αφιερωμένη στην δημιουργία κομικς σε πρωινό διδακτικό χρόνο. Τα παιδιά, μέσα σε διεθνείς μικτές ομάδες, είχαν την ευκαιρία μέσω του διαδικτυακού εργαλείουMakebeliefscomix να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες κόμικς   χρησιμοποιώντας την φαντασία τους. Η μόνη απαίτηση ήταν η ιστορία που θα έφτιαχναν να είναι διασκεδαστική!! Το απόγευμα οι μαθητές είχαν ελεύθερο χρόνο να απολαύσουν την φιλοξενία των κυπριακών οικογενειών.


Ημέρα 5
Το πρωί της τελευταίας ημέρας, τα παιδιά έπαιξαν κυπριακά παραδοσιακά παιχνίδια. Το υπόλοιπο της μέρας ήταν αφιερωμένο στην αξιολόγηση της επίσκεψης. Οι μαθητές συμμετείχαν σε  κουίζ του Kahoot, για να ελέγξουν τις καινούριες τους γνώσεις για την Κύπρο και την γλώσσα και την  λογοτεχνία των χωρών- εταίρων.Στη συνέχεια, οι ομάδες δημιούργησαν κάποιες ερωτήσεις σχετικές με την γλώσσα και την λογοτεχνία, για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τέλος, συμπλήρωσαν μία έρευνα που αφορούσε την συνάντηση τους στην Κύπρο. Το τελευταίο βράδυ στην Κύπρο περιλάμβανε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτυ αφιερωμένο στους επισκέπτες μαθητές, διοργανωμένο από τον Σύνδεσμο Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου.