1 Ιανουαρίου 2013

ΑΤΙΤΛΟ

Δημοσιεύω τα παρακάτω εις απάντηση του Βουλευτή Πάφου Κωστάκη Κωνσταντίνου ο οποίος με αποκάλεσε ψεύτη όταν δημοσίευσα σε άρθρο μου με τίτλο «ΟΤΑΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ» και στο οποίο ανέφερα ότι οι Βουλευτές πριν τις περικοπές αμείβονταν σχεδόν με 8.000 μηνιαίως. (θα ακολουθήσουν κι άλλες δημοσιεύσεις εφημερίδων περί του προκειμένου)
Κυριάκος Ταπακουδης

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011 7:43 πμ:

Έτοιμες οι επιταγές των βουλευτών των 7.215 ευρώ
Λευκωσία: Έτοιμοι να παραλάβουν τις πρώτες επιταγές τους είναι οι βουλευτές της νέας Βουλής της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το Γενικό Λογιστήριο σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του κοινοβουλίου ετοίμασαν όλα τα σχετικά με την αντιμισθία των βουλευτών, τις αποκοπές τους και αναμένεται πολύ σύντομα να εκδοθούν οι επιταγές.
Το συνολικό ποσό των απολαβών των μελών της Δέκατης Περιόδου της Βουλής φθάνει τα 7.215 ευρώ το μήνα. Το ετήσιο εισόδημα των βουλευτών μαζί με τον 13ο μισθό ξεπερνά τις 93 χιλιάδες ευρώ.
Αναλυτικά παίρνουν 6.531 σαν αντιμισθία και 683 ευρώ σαν επίδομα για οδοιπορικά.
Η αντιμισθία περιλαμβάνει μηνιαίο μισθό 3.587, επίδομα παραστάσεως 1.919 και επίδομα γραμματειακών υπηρεσιών 1.025. Από το συνολικό ποσό των 7.215 αποκόπτεται το 10%, όπως οι ίδιοι οι βουλευτές αποδέχθηκαν εγκρίνοντας και σχετική νομοθεσία. Οι αποκοπές αυτές θα σταματήσουν τον Ιούνιο του 2012. Άλλο ποσό 6,8% αποκόπτεται για σκοπούς σύνταξης.

Η ΒΟΥΛΗ ΕΝ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ…

Η Εργατική Πρωτομαγιά μέχρι πρότινος ήταν η επέτειος της εξέγερσης των εργατών στο Σικάγο το 1886 για καλυτέρευση των συνθηκών στην εργασία και στην ζωή.  Από τώρα και στο εξής, σρη κύπρο θα είναι μια πικρή Πρωτομαγιά, γιατί όλες αυτές τις κατακτήσεις με την εισδοχή μας στην Ευρωπαϊκή στήριξη και στο μνημόνιο της, οι περισσότερες χάνονται.
Οι ηγεσίες μας με τους εργατοπατέρες να σιωπούν, μας πισωγύρισαν σε παλαιότερα καθεστώτα 
αγοράς εργασίας, εκατοντάδες χρόνια πριν.
Δυστηχως, βουλευτές και κυβέρνηση υπό την ανοχή των συνδικαλιστών, λειτούργησαν υπέρ των Ευγενών και των ολιγαρχών με πρόσχημα τη διάσωση της Εθνικής μας οικονομίας. Αφαιρόντας δικαιώματα που ήταν υπέρ των εργαζομένων που με σκληρούς αγώνες και αίμα κατέκτησαν οι παλαιότεροι, τώρα τους αφήνουν εκτεθειμένους στις καινούργιες παγκόσμιες πολιτικές μιας χούφτας κεφαλαιοκρατών και διαφόρων λίγων χωρών, που θέλουν να αλλάξουν το παγκόσμιο εργατικό καθεστώς.
Τα συνδικαλιστικά κεκτημένα που αποτελούν κοινωνικά και αμυντικά δικαιώματα των εργαζομένων τώρα καταργούνται, και από τώρα και εξής, επίσημα και με νόμους ψηφισμένους από τη Βουλή, γινόμαστε υπόδουλοι στην Τρόικα.
Όλα τα νομοσχέδια συνομολογούν στη μείωση μισθών και δικαιωμάτων και στην αύξηση των φόρων. Με πρόσχημα τη διάσωση της πτώχευσης του κράτους και ορισμένων τραπεζών, ψηφίζουν νομοσχέδια που εξαναγκάζουν τους πολίτες να συνεισφέρουν από το υστέρημα τους. Οι απλοί φτωχοί εργαζόμενοι αγόγγυστα και πατριωτικά τα αποδέχονται, όμως πρεπει να ξέρουν ότι το κάθε τι έχει τα όρια του.
Ρίχνοντας μια ματιά πίσω στον χρόνο που μόλις έφυγε, είδα νομοσχέδια έτοιμα για ψήφιση, είδα νομοσχέδια λαίλαπα έτοιμη να κατασπαράξει τους απλούς φτωχούς γαιοκτήμονες.
Αναφέρομαι στο νομοσχέδιο για τη φορολόγηση της ακίνητης ιδιοκτησίας το οποίον αναμένεται να κατατεθεί στις 17 Ιανουαρίου 2013 σύμφωνα με την υπουργό Εσωτερικών Ελένη Μαύρου, που είπε ότι αυτό που προσπαθεί η Κυβέρνηση να κάμει, είναι η διόρθωση αυτής της φορολογίας με πρόθεση να εξαιρεθεί η μια μέση κατοικία γεγονός που καλύπτει τους περισσότερους, πάνω από το 75% των ιδιοκτητών. Από εκεί και πέρα, είπε, εξαρτάται από την αξία της ακίνητης ιδιοκτησίας. Για αυτό το λογο, η κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο αυτό, με το οποίο η φορολόγηση θα γινόταν με εκτιμημένες αξίες του 1980 πολλαπλασιαζόμενες επί 3,5 φορές.
Η Βουλή εν τη σοφία της, αυτό το νομοσχδιο τέρας ύστερα από την κατακραυγή που ξεσήκωσε το απέσυρε προς μελέτη και καλύτερη επιβολή και εκτέλεση του αφού δεν μπορούσε να εφαρμοστεί όπως είχε.
Εδώ να σημειώσω ότι οι διατάξεις αυτού του εξωφρενικού νομοσχεδίου που κακώς ονομάστηκε φορολογικό μια και εμπεριέχει μόνο κατακόρυφα και οριζόντια εισπρακτικά μέτρα που δεν αγγίζει καθόλου τον φορολογικό κώδικα παρα είναι ένα εξοντωτικό χαράτσι, είναι προϊόν πονηρών σκέψεων σε μια προσπάθεια της Κυβέρνησης να αφαιμάξει μέχρι τελικής εξαντλήσεως ολόκληρο το λαό δια της τεχνικής της σαλαμοποίησης. Θέλοντας την επιβολή συγκεκριμένης φορολογίας σε κόστα εκτιμημένης αξίας ακινήτου περιουσίας του ΄80 -ποσό τεράστιο και πάλιν πέραν λογικής σκέψης-, ανακοίνωσαν την πολλαπλάσια φορολόγηση ώστε με την περικοπή της αργότερα από τη Βουλή, να φαντάζει πολύ μικρότερη από την αρχική, έτσι που οι απλοί πολίτες όχι μονο να μην αντιδράσουν, αλλά να τη δεχτούν με ευχαρίστηση αφού θα έχει μειωθεί δραστικά από την αρχική.
Επειδή προβλέπω αυτό να γίνεται στο τέλος, δηλαδή μια φορολόγηση επί της εκτιμημένης αξίας του ΄80 που για τους φτωχούς κατόχους γης θα σπάει κόκκαλα, καλώ τους Βουλευτές να μην υποπέσουν στην παγίδα της κυβέρνησης και να μην ψηφίσουν ένα τόσο μεγάλο χαράτσι που θα επιβαρύνει τον απλό φτωχό κόσμο, τους αγρότες και τους χωρικούς ή τους γεωργοκτηνοτρόφους που έτυχε να κληρονομήσουν κάμποσες σκάλες χωράφια και αμπέλια ή κατσάβραχα σε βουνά και λαγκάδια, ακίνητη περιουσία που δεν αποδίδει έσοδα, παρά μόνο με τη φούσκα της ανόδου των τιμών της γης, είναι λανθασμένη  δηλωμένη και υπερτιμημένη. Τους καλώ να μελετήσουν εις βάθος το νομοσχέδιο και κοστολογώντας επακριβώς το ζητούμενο ποσό των 70 εκατομμυρίων που ζητά η τρόικα από αυτήν τη φορολόγηση, μόνο ανάλογο ποσό να επιβληθεί ως αύξηση επί της φορολόγησης της ακίνητης ιδιοκτησίας.

Μηνολόγιο Ιαννουαρίου

 Ο μήνας Γενάρης θεωρείται ό πολυομβρυώτερος του έτους. Είναι μήνας μελαγχολικός και συννεφιασμένος, γι αυτό όποιος άνθρωπος είναι σκυθρωπός, τον ονομάζουν μεταφορικά Γεννάρην, που αν τυχών κάποια φορά χαμογελάσει, δι αυτού λέγει η παροιμία, «Εκαμεν τζ' ό Γεννάρης ήλιον, ή Έγέλασεν τζι ο Γεννάρης».
Κατά την νύκτα της παραμονής της πρώτης του μέρας, την νύκτα δηλαδή της 31 μαζεύονταν πολλοί συγγενείς σε φιλικήν οικίαν και καθήμενοι γύρω από τη φουκού κρατώντας στα χεριά κλαδιά ελιάς και κόβοντας ο καθένας φύλλα, τα εναποθέτουν αναστραμ­μένα επί των αναμμένων καρβούνων τραγουδώντας ή απαγγέλλωντας,

Άη Βασίλη βασιλιά πούσουν πέρα τσι ήρτες δά,
Τσι έφερες την πρωτοχρονιά, άκοψες κλωνίν βασιλιτσιάν,
Έκοψες κλωνίν ελαιάν τσι έσυρες το στη φωθκιάν,
Δείξε τσιαι φανέρωσε αν με αγαπά

Και αν το φύλλον της ελιάς μέσα στη φωτιά αφού θερμανθεί, αναπηδήσει και αναστραφεί με κρότον, θεωρείται ένδειξη ότι ο καλούμενος την ευχή, αγαπά τον ερωτώντα, αν αυτό δεν συμβεί, σημαίνει πως δεν τον αγαπά. Το είδος της μαντείας αυτής επαναλαμβάνεται τρεις φορές, για πλήρη επιβαιβέωση.

Σε ορισμένα μέρη τη βασιλόπιττα την τοποθετούν σε πιάτο με κόλλυβα και δίπλα ένα κλωνί βασιλικιάς, από το οποίο κόβουν τα φύλλα και τα ρίχνουν στη φωτιά αντί των φύλλων ελιάς, για να γνωρίσουν την μαντείαν της αγάπης. Το πρωί την πίττα την κόβουν και την μοιράζονται, ενώ τα κόλλυβα και τα φύλλα βασιλικιάς ή ελιάς που έμειναν, τα αναμιγνύουν στην τροφή των ζώων την οποίαν δίδουν στα βόδια για να ευλογηθούν από τον Άγιον Βασίλειο, καθώς τα κόλλυβα είναι σιτάρι που παράγεται ως αποτέλεσμα της εργασίας τών βοδιών.

Τις πρώτες πέντε ημέρες του Γενάρη, οι Καλικάντζαροι περιφέρονται ελεύθερα στες οικίες, και ένοχλούνι τούς ανθρώπους. Οι Καλικάντζαροι είναι δαίμονες κακοί και πονηροί, άσχημοι και κατάμαυροι, με μακριά  γαντζωτά νύχια, μακριά αχτένιστα μαλιά, τα πόδια τους είναι τραγίσια και χωλαίνουν στο περπάτημα, ενώ ο απλός λαός τους θεωρεί ότι κυκλοφορούν χωρίς ενδυμασία, τελείως γυμνοί.

Το όνομα των καλικάντζαρων, από τους Κυπρίους φέρεται και με άλλες ονομασίες, όπως σκαλαπούνταροι και πλανήταροι, δηλαδή ότι παρασέρνουν και αποστρατούν τους ανθρώπους  από την ευθεία οδό.
Την Πέμπτην ήμέραν που εορτάζουν τα Κάλαντα, κάθε οικογένεια θεωρεί καθήκον της να κάμει ξεροτήανα και να ρίξει λίγα στο δώμα του σπιτιού μαζί με κομμάτια λουκάνικο και λίγες κόρτες (φέτες) ψωμιού, για να «φάσιν τζιαι νά φύουσιν».
Αν οι νοικοκυρά ξεχάσει να τα ρίξει στο δώμα, τότε οι άλλοι της οικογένειας, της το υπενθυμίζουν με τους στίχους,

Τιτσίν, τιτσίν λουκάνικον,
κομμάτιν ξεροτήανον
νά φάσιν τζιαι να φύουσιν,
ή
Τιτσίν, τιτσίν λουκάνικον,
μασιαίριν μαυρομάνικον,
να φάει ο Καλικάντζαρος,
να πάει στη δουλειάν του

Οι νοικοκυραίοι πίστευαν ότι αν δεν τηρούσαν το έθιμο, ο αρχικαλικάντζαρος κατέβαζε το τραγοπόδαρο του από την τσιμινιά και έριχνε το τηγάνι από την νηστιά.

Επίσης ο λαός πίστευε ότι οι Καλικάντζαροι έφευγαν δια παντός, την έκτην ημέραν του μηνός, των Θεοφανείων, διά τής καταδύσεως τού Σταυρού οπότε «αγιάζεται πάσα των υδάτων ή φύσις».

Το πρωί της πρώτης ημέρας, μετά την θείον λειτουργία κόβουν την βασιλόπιττα όπου στο περιεχόμενο της έχει τοποθετηθεί μικρό αργυρό νόμισμα, το οποίον  φυλάττει και δεν το ξοδεύει όποιος το βρει, διότι θεω­ρείται ότι θα του φέρει ευτυχία καθ' ολον το έτος.
Την ημεραν αυτης της εορτης, οι μεγαλυτεροι δινουν φιλοδωριματα στα παιδια, την λεγομενη πλουμιστιρα. Σε πολλά χωριά επίσης αυτήν την ημέρα αν και είναι αργία, συνηθίζουν να δουλεύουν, διότι πιστεύουν έτσι θα έχουν όρεξη να δουλεύουν και τις άλλες ακολουθούμενες μέρες του χρόνου. Άλλοι επίσης αποφεύγουν την πληρωμή χρεών ή να δανείσουν σε άλλους χρήματα, άλλοι ακόμα προσπαθούν να έχουν καλά συναισθήματα και αγάπη στην καρδιά, διότι πιστεύουν ότι αν πράξει κάποιος είτε καλόν, είτε κακόν, το ίδιον θα πράττει κάθε όλον το υπόλοιπον  έτος.
Την ημέραν αυτής της εορτής ακόμα, ομάδες ανθρώπων και χορωδιών με μουσικά όργανα, περιφέρονται  από γειτονιά σε γειτονιά ψάλλοντας τον Άη Βασίλη, «Άης Βασίλης έρκεται απο τηγ Καισσαρίαν…

Κατά την ημέρα των Καλάντων επίσης τα παιδιά γυρνούν τα σπίτια τραγουδώντας τα Κάλαντα, ενώ οι νοικοκυραίοι τους δίνουν πλουμιστίρα.

Την ημέρα των Φώτων δίδεται πλουμιστίρα και στους μεγάλους, ήτοι τους έφηβους νέους ή νέες, αφού πρώτα πουν στους γονείς, παππούδες, η θειους και θείες «Καλή μέρα τσιαι τα φώτα τσιαι την πλουμιστίρα πρώτα, η δε παροιμία λέγει, «Τ Άη Βασιλείου πλουμίζουν τούς πελλούς, τα Φώτα τούς μεγάλους»

Για τον μήνα Γεννάρη πιστεύουν ότι το φεγγάρι φέγγει λαμπρότερα και ζωηρότερα, «Του Γεννάρη το φεγγάρι σαν την ημέραν λάμπει», λέγει η παροιμία, ενώ μια άλλη παροιμία λέγει, «του Γεννάρη το φεγγάριν γεννά ώραν» θέλοντας να πει ότι από τον μήναν αυτόν, η μέρα αρχίζει να μεγαλώνει. Επίσης το κυνήγι αυτόν τον μήνα είναι άφθονον, και οι πέρδικες παχουλές, « τα περτίτσια του Γεννάρη, μιαν οκκάν με το καντάριν» όπως λέγει η παροιμία.